marți, 24 ianuarie 2012

Pizza - blat cu gris si faina

Iata descoperirea zilei: o pizza crocanta cu blatul din faina si gris. Reteta mi-a soptit-o in grupul de gatit o mamica, iar originalul se afla aici: Pizza dupa Jamie Olivier. Am cautat ceva dupa retete pentru blat. Si recunosc, am avut o retinere cand am citit ca cea cu pricina avea gris. Gris! La pizza? Hai sa incercam. Si a iesit buna - buna. Ba nu, a iesit extraordinara.



M-am abatut de la reteta originala si am injumatatit cantitatile, avand in vedere ca suntem doar 2 guri si jumatate: 400 g faina, 100 g gris, 225 ml apa calduta, 1 plic drojdie, 2 linguri de ulei, sare si 2 lingurite de zahar. Le-am amestecat pe dumnealor - am avut si ajutor: jumatatea de gurita a venit cu manutele ei mici la framantat aluatul. Apoi l-am lasat la crescut o ora (acoperit cu un servet).


Topping: ciuperci din conserva, salam Victoria, kaizer felioare taiat de mine, cascaval ras de cele doua manute harnice, ardei verde taiat felioare strambe tot de cele doua manute, masline negre si ketchup.
Am uns firav foaia de pizza cu ketchup, am presarat ingredientele si gata: la cuptor pana s-a rumenit bunatatea.


A iesit una mare si vreo 6 mai mici, asa sa fie diferite. Toate bune ! Blatul crocant este extraordinar. Merita incercat. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu