duminică, 1 aprilie 2012

Fustita balerinei - Cum sa faci un tutu

Anul trecut, de Halloween, aveam nevoie de un tutu. Fetita mea voia sa fie dovlecel. O doamna de la magazinul de materiale m-a invatat cum sa fac un tutu fara sa cos. Iata mai jos etapele. Nu e greu si dureaza cam o ora si jumatate.


Ai nevoie de tulle, panglica, elastic. In functie de cat de pufos vrei sa fie tutu, poti folosi 1 metru sau mai mult de tulle (de obicei acesta e dublu de lat). Masori fetita in talie si potrivesti elasticul ce-i va sta in talie. Trebuie sa iei in calcul sa nu fie nici prea strans, nici prea larg. Dupa ce infasori pe el toate fasiile de material, cosi cele doua capete ale elasticului si le ascunzi sub fasiile de tulle.


Trebuie sa tai fasii late de 7-9 cm. Impaturesti materialul in mai multe, ca sa fie mai usor la taiat.



Vei avea nevoie de multe fasiute: poate vreo 20 sau mai multe.



Asezi fiecare fasie in doua si  o vei prinde de elastic de la mijloc.


Elasticul il poti prinde si intinde intre doua scaune. Nu trebuie sa il intinzi prea tare, altfel se va strange urat cand il vei desface. El trebuie sa fie doar putin mai strans decat burtica fetitei.


Cu fiecare fasie de tulle faci un nod pe elastic.




Prinzi fasiile cat ma aproape unele de altele. La sfarsit, printre ele, la distante egale, prinzi la fel cu un lat, panglici de alta culoare.





Ca sa formez o fundita in fata, am folosit o panglica portocalie, mai lata, pe care am infasurat-o pur si simplu printre fasiile de tulle.



Cand am ajuns cu ambele capete la mijlc, in fata, am facut cu fiecare cate un lat in jurul eleasticului, ca sa stea prinse.



Apoi am facut fundita.


Gata. acesta e tutu. Micutele voastre balerine vor fi taaaaare mandre. E o fustita interesanta ce poate fi purtata si la zile de nastere sau la petreceri.





Daca ai intrebari si ceva nu iti iese, lasa un comentariu.

Iata, acesta e dovlecelul meu.


Are si doua flori de dovlecel in par, desigur (desigur ca florile de dovlecel nu-s portocalii, dar ea asa a vrut sa le numeasca).



6 comentarii:

  1. foarte util ....multumesc. Aveam nevoie de o fustita colorata pentru serbarea fetitei si m-a ajutat mult....

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos explicat. Multumim mult

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos...imi place...ma apuc si eu de lucru manual
    multumesc mult pentru ajutor :)
    ioana

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumos...multumesc pentru sprijin , ma apuc sa -i fac si eu fetitei mele de 3 ani
    ioana

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte clara explicatia...totul pare o joaca...multumim...ma apuc si eu de treaba!
    Mariana

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos, voi incerca sa fac si eu :), sper sa imi iasa :)
    alinapink.ro

    RăspundețiȘtergere