marți, 26 iulie 2011

Numaratoarea si Alfabetul

Cu vreo 3 luni in urma, poate si mai mult, eu si fetita mea am facut o numaratoare pana la 20 si alfabetul. Adica am decupat inimoare, pe fiecare am scris numerele si literele, le-am lipit pe cate un carton, iar cartonul pe perete. Zile in sir fetita a numarat si a cantat alfabetul lipita de cele doua cartoane, cand jucandu-se de-a scoala si fiind invatatoare, cand doar distrandu-se lalaind in gura mare si improvizand apoi melodii amuzante. De atunci si pana acum literele si cifrele s-au sters: abia se mai vad. Tot mai canta langa ele, dar acum numara pana la 100.



Asa ca m-am gandit sa ii propun sa facem impreuna alta numaratoare, pana la 100 si alt alfabet. Uraaaaaa !! De data acesta am folosit o coala de carton uriasa (56cm x 71cm). Am impartit-o in patrate cu latura de 5 cm, am scris numerele in siruri de cate 10 ca sa fie mai usor de urmarit cum se schimba zecile si unitatile, am scris si literele (eu cate 2-3, ea cate una - litera X i-a iesit ca un plus - pur si simplu nu vrea sa stea in picioare litera acesta nazdravana), apoi am lasat-o sa lipeasca stickers cu fluturi, flori si stelute. Nu e extraordinara, dar ei ii place pentru ca am facut-o amandoua. Iar eu abia astept sa o intreb zilele urmatoare unde e 45 sau 78 sau 30, deoarece stie sa numere, dar nu le recunoaste inca daca le vede separate.



Si i-am gasit si un loc: langa tablita de scris si alfabetul scris de mana. Ca sa ne fie de ajutor la scris si socotit. Acum ii va fi mai usor sa gaseasca vecinii numerelor si sa compare numerele intre ele.


Iata si un film: Counting Chart

Spor la lucru si voua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu