luni, 29 august 2011

Ferma de Crabi - Hermit Crabs Farm

Azi ... ne-am facut ferma de crabi. He he... Nu e de ras. E ceva serios. Sau poate eu am innebunit. Vedeti voi.




Ieri am fost pe plaja. Printre stanci am gasit crabi: mici, draguti,multi si fricosi. Nu am avut cum sa-i luam, deoarece nu aveam in ce sa-i punem. Asa ca ne-am dus azi iar sa culegem crabi. S-au strans vreo 10-12. Le-am gasit si o cutie mare de plastic, transparenta, am organizat totul ca ei sa se simta ... ca acasa: nisip, apa de ocean,pietricele, scoici. Ce mai, o adevarata ferma de crabi. Fetita - toata un suflet: a cautat crabi, a umblat dupa scoici, iar cand am ajuns acasa a scuturat zdavan cutia cu crabi si nisip si a zis: Hai sa le punem apa. Eu vreau sa le pun apa !


Ei na. Stai sa aranjam ambientul. Sa fie mititeii ca pe plaja, sa nu ii duca dorul. In cutia mare am pus o cutie mai mica plina cu nisip (asta-i tarmul, plaja, sa aiba unde se catara), de jur imprejur nisip si decor, cum am zis, apoi apa de ocean adusa special intr-un borcan. Si cum le-am pus apa, cum au inceput mititeii sa fosneasca, sa se miste, sa scoata antenele - ce veselie era pe ei ! Era o agitatie in ferma!


Am cautat pe net informatii: ce mananca dumnealor, cum sa ii tinem, si alte lucruri ... importante pentru mine, nu pentru stapana lor cea mica. Uraaaa. Putem sa-i hranim cu salata, morcov, fructe, carne si peste. Ei ... carne si peste. Am inceput dieta cu salata. Cine ar fi crezut: au mancat salata ... pe paine, sa zic asa. Sunt asa caraghiosi: isi folosesc clestii sa prinda si sa rupa salata. Extraordinar. Fetita a stat nemiscata langa ei vreo 2 ore, i-a studiat, a comentat ce face fiecare, i-a mutat, i-a despartit cand se luptau, a incercat sa le puna nume... A adus si lupa sa-i vada mai bine.


Distractie. Avem pet /  animal de casa. Adica avem vreo 12 ! Sa ne traiasca si salata sa avem. Maine incercam cu carne. Am hotarat sa-i ducem inapoi peste vreo saptamana si sa luam altii. Asa doar ca sa-i chinuim numai pe acestia. Ei sa creada doar ca au fost in vacanta in ceva loc exotic unde o aratare uriasa cu doi ochi mari si o pereche de ochelari i-a studiat si le-a dat viata peste cap.


Acum e noapte. Crabii sunt animalute nocturne. Vor manca; trebuie sa le pun salata. Si morcov, ca sa nu se plictiseasca. Le-am pus cutia pe masa, la bucatarie. Sper ca vreunul dintre noi nu o sa-i puna, din greseala, in vreun caston, drept papa bun.


Ca sa va lamuriti cat e de complicat, priviti aici: Film cu Ferma de crabi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu