joi, 14 decembrie 2017

Metz, orasul lui Paul Verlaine

O vizita la Metz - Unul dintre cele mai vechi orase din Franta, Metz e atestat inca din secolul III e.n. Are o istorie bogata si o arhitectura extraordinara. E si orasul unde s-a nascut poetul Paul Verlaine. Gasiti mai multe detalii despre oras AICI.


De ce am ales sa vizitez Metz? 

In primul rand ca doream sa facem o calatorie, intr-un weekend, intr-o locatie care sa nu fie mai departe de 2-3 ore de mers cu autobuzul sau cu trenul. Mi-am propus sa calatorim mai mult si sa cunoastem si alte orase ale Frantei. M-a incantat si faptul ca e un oras foarte vechi si are cladiri cu un design deosebit. In centrul vechi parca esti intr-un decor cu casute de papusi. Si nu in ultimul rand am dorit sa vad piata de Craciun organizata aici.


Aceasta e gara din Metz, o constructie veche foarte frumoasa.


In gara 


Centrul orasului era impodobit cu lumini. Deoarece nu e un oras foarte mare, m-am asteptat sa fie linistit. Nu, a fost foarte, foarte aglomerat.


Francezii sunt foarte atenti la prezentare. Vitrinele sunt foarte importante pentru orice magazin.




In piata de Craciun se vindeau de toate: acadele, nuga, turta dulce, vin fiert...







Am gasit un loc unde proprietarul perpelea pe foc somon. Apoi il taia si facea niste sandvisuri grozave. Delicios.



 Intr-o librarie am pozat pe furis tavanul decorat cu carti care atarnau.



 Catedrala din Metz. Impresionanta!


Mi-a placut si m-a surprins alaturarea nou si vechi: langa catedrala era o roata uriasa, stralucitoare.




Centrul Pompidou are un design futurist. Aici au loc diverse expozitii.



Puneti pe lista de vizitat.
Ema

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu