duminică, 8 aprilie 2012

Negrese

Negrese a la Jamie Olivier

De fapt, nu chiar ca acolo, dar m-am inspirat sanatos din ce am vazut. Deoarece am vazut emisiunea la TV Paprika si pentru ca Jamie promitea ca negresele vor fi gata in 15 minute, am zis ca trebuie sa incerc. mai ales ca prajiturile nu sunt specialitatea mea - adica nu stiu pe de rost zeci de mii de retete si combinatii si daca nu ma uit din minut in minut pe foaia unde am scris ... s-ar putea ca reteta sa fie trecuta la capitolul experimente. Trebuie sa mentionez ca, de fapt, pe parcursul unui astfel de proces, am si eu contributia mea unica: mai pun de la mine, mai invart si altfel, mai las la cuptor. 




Iata reteta lui:
-200 g ciocolata, 250 g unt, 200 g zahar, sare, 6 linguri rase de cacao, ghimbir, 4 linguri cu varf de faina, praf de copt, 4 oua, nuci si visine, coaja rasa de portocale



Iata cum am procedat eu: 
Am topit ciocolata si untul si le-am amestecat; le-am lasat la racit; am batut ouale cu zaharul si un praf de sare; am incorporat ouale in ciocolata; am amestecat faina cu praful de copt si cacao; am turnat amestecul peste cel cu oua si ciocolata (am uitat sa pun ghimbir!); tava de copt - se foloseste hartie dec copt - am mototolit-o si am udat-o, apoi am desfacut-o si am pus-o in tava; am uns cu unt; am pus aluatul in tava in strat de cam 1 cm (asa a zis Jamie - si a avut dreptate, deoarece se umfla); am pus deasupra, din loc in loc, fructe de padure decongelate (nu am avut visine si nuci; nu am avut nici coaja de portocala); am lasat la copt la foc mic vreo 30 minute (Jamie le-a lasat 12-14 minute la 200grade); am probat cu scobitoarea; si cu nasul, ca mirosea a ciocolata tot blocul.



Le-am servit cu frisca. Si pe unele cu un pahar de lapte. Cred ca ar merge bine si ca blat de tort.

Un comentariu: