duminică, 7 martie 2010

Bucatareala - Conopida gratinata

Conopida nu e leguma mea favorita; are un gust aparte si mi se pare greu sa o potrivesti cu ceva fel de mancare. Dar asa prin forma ei mi se pare o regina a legumelor; nu are calorii si nu ingrasa. Cel mai mult si cel mai mult imi place conopida murata. Dar acum scriu despre una gratinataaaaaaaaaaa!

Ingrediente: o conopida potrivita, 500ml lapte, 150g unt, 4 linguri de faina, cascaval ras, sare, piper, verdeata

Cum procedez: Pun apa cu sare la fiert; cand clocoteste adaug buchetelele de conopida si le las sa dea un clocot (nu treuie sa fie moi, asa ca nu le fierb mult mult). In alt vas topesc untul si incorporez treptat, cu telul, faina; apoi adaug lapte putin cate putin si amestec mereu ca sa nu rezulte cocoloase. cand am terminat de pus tot laptele, dau focul mic si amestec mereu. Las sa fiarba cateva minute, pana se ingroasa sosul, apoi pun cascavalul ras si amestec. Pun conopida in vas termorezistent uns cu unt si tapetat cu pesmet. Presar sare, piper, verdeata si ce alte condimente imi mai vin in minte pe moment. Torn sosul peste conopida. Presar cascaval ras. Pun la cuptorul preincalzit si las cam 15 minute; e gata cand cascavalul de deasupra incepe sa se rumeneasca putin. Am mancat-o ca garnitura cu piept de pui la gratar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu