sâmbătă, 7 august 2010

Budinca isteata

De ce isteata? Asa, ca sune bine. De fapt e o budinca facuta cu ce era prin frigider si prin dulap. Si uite cate erau: o infoliere de piscoturi, un pachet de crema pentru cremes (din care am folosit ochiometric doar jumatate), lapte, fructe congelate, o banana, creioane de decorat. La toate acestea s-a adaugat un ajutor la fel de istet si mititel: copilita noastra (tati nu a luat parte, el doar a profitat de rezultat).
Si cum am facut: manutele mititele au pus piscoturile in rand, patut, in tava, iar eu am turnat generos lapte - ca sa se inmoaie. Apoi am facut crema: la rece, cu lapte rece, fara fierbere - ochiometric, cum am zis, am pus jumatate de pachet de praf de crema si deasupra lapte (nu mai stiu cat, dar jumatate si inca putin din cat scrie pe cutia de crema). Am tinut strans de mixer si copilul a tinut strans de recipient; adica ea m-a ajutat. Am decongelat fructele si ... nu pot sa spun cat de repede le-am repartizat peste piscoturi, pentru ca ... mai repede de atat o gurita mare si pofticioasa imi inghitea (pe nemestecate, cred) fructele. Am pus si banana feliata, iar deasupra crema. Cu muuuuult ajutor am pus crema: eu o netezeam si ajutorul de bucatar o netezea intr-un fel foarte personal. La final am ornat, amandoua, cu creioane de decorat. Mi-ar fi placut un decor mai sofisticat, aveam in minte ceva laborios, delicat, fastuos, dar cum ajutorul de bucatar nu mai avea rabdare, au iesit doar vreo 3 flori si cateva frunze tremurate.
Budinca asta a durat vreo 10 minute pana sa fie gata. Mai mult a stat la frigi ca "sa se aseze". Si numai vreo 5 minute a durat pana a disparut de tot: la tati si la ajutorul de bucatar, care, trebuie spus ca a trisat si a cules sarguincios toate fructele de prin budinca. Cat despre decor... chiar nu a contat.

Un comentariu: