duminică, 8 ianuarie 2017

Placinta regelui - Galette de Rois

In Franta se serbeaza in 6 ianuarie Epiphany Day, ziua celor 3 regi care au venit la Isus. Traditionala e o placintica rotunda, placinta regilor. Toate magazinele o vand, toate brutariile o fac si o decoreaza cu o coroana aurita de carton. Si la scoala copiii au fost serviti cu placinta aceasta. Tot traditia zice ca in placinta se ascund mici obiecte de ceramica. Cine gaseste obiectul in felia sa, devine rege pentru o zi. Fetita mea a fost super fericita, ea a gasit un calut. Si a fost regina in ziua respectiva :) si nu a mai participat la stransul mesei. 



Am facut placinta dupa reteta de AICI. E o reteta foarte usoara. 
Am folosit 2 pachete de foi, un pachet de 125 grame de faina de migdale (incapea intr-o cana), un sfert de cana de zahar, un ou pentru umplutura si un ou pentru uns placinta, , 60 grame de unt topit, praf de copt.

Umplutura: faina de migdale, zaharul, untul topit, oul, jumatate de lingurita praf de copt - se amesteca toate. iese o pasta care se ingroasa si curge putin. 
Placinta nu se pune in tava. Se coace direct pe hartia de copt. Asa ca puneti hartia de copt pe masa, puneti pe ea prima foaie de placinta. Intindeti pe foaie umplutura, facand o movilita. In loc de surprizele din ceramica, am pus cateva stafide. Ungeti marginile, cam 1 cm pe langa movilita, cu ou batut. Asezati deasupra cealalta foaie de placinta. Rotunjiti si apasati usor astfel incat movilita de umplutura sa ramana la locul ei si sa nu se intinda. Taiati cam la 1 cm in jur si sigilati marginile cu o furculita. Placinta se unge cu ou batut. Cu varful unui cutit trasati linii orizontale si oblice. La intersectia liniilor faceti gauri fine cu varful cutitului. Pe acolo va iesi aburul din placinta. Dati placinta la cuptor la 200 grade pentru 30 minute. E minunata! umplutura de migdale are un gust subtil si e delicata.



Din restul aluatului taiat am facut niste placintele: am taiat patrate, am uns cu unt topit. Pe fiecare patrat am pus 2-3 felii de mar. Am presarat zahar si scortisoara. 

Ema 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu