luni, 4 ianuarie 2016

Cum se fac pozele luminoase

Am promis fetelor din grupul de crosetat ca arat cum se fac pozele luminoase. Ma refer la pozele de produs, pozele care vand un produs unui client ce doar il vede si nu il poate studia palpabil. 



Eu nu sunt fotograf profesionist, dar am invatat aceste lucruri de la altii, de pe net, de-a lungul timpului. Folosesc pentru fotografii telefonul. E drept ca am unul performant, dar si ianinte, cand faceam poze cu un aparat foto mic-mic, reuseam. Iata, pe scurt, pasii:


1. Folosesc o suprafata alba. Am un polistiren curat pe care il pun pe masa. Puteti folosi insa si o fata de masa alba sau o panza pe care sa o folositi numai pentru acest lucru.
2. Fotografiez doar un singur produs, fara alte lucruri in jur. Clientii nu se lasa convinsi daca nu vad produsul intreg, iar alte obiecte in jur i-ar face sa se intrebe daca se vand cu produsul respectiv sau nu.
3. Fotografiez la lumina zilei, chiar daca aceasta e ca acum, o lumina cenusie de iarna. Ca sa sporesc efectul de luminos, plasez o alta coala de polistiren in partea opusa geamului. Se vede in foto. Nu aprind lumina! 


4. Prelucrez fotografiile cu Picasa. Acesta e un program gratis pe net. Ii faceti download si va jucati cu el. Are multe optiuni, dar eu le folosesc doar pe cele de luminozitate si contrast, crop pentru a taia marginile prea mari, Add text pentru a scrie pe poza numele meu. 



5. Ultima poza este una finalizata, prelucrata, luminoasa, chiar daca la inceput era cenusie. Totul dureaza 1 minut. 



Sper sa va fie de folos. Daca aveti intrebari, lasati-le in comentariu.

Ema 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu